Organisma stiprināšana pavasarī pēc aukstās ziemas

21. April 2016 Uncategorized 0

            vitamīniZiemeļniekus vieno kāda īpaša, kopīga parādība. Mēs kopā ar vēl citām valstīm, kas izbauda visus četrus gadalaikus un ziemā brien pa kupenām, savukārt vasarās var laiski gulēt saulītē, sastopamies arī ar šādas gadalaiku maiņas tumšajām pusēm. Ziemeļniekiem noteikti nav svešs pavasara nogurums. Šoreiz par dažiem efektīviem organisma stiprināšanas veidiem, lai tu ātri un efektīvi aizmirstu pavasara apātiju un sagaidītu Latvijas vasaru spēku pilns!

            Viens no efektīvākajiem pavasara depresijas likvidētājiem nenoliedzami ir uzturs. Bieži vien tā saucamo pavasara depresiju neizraisa nekas cits kā visparastākais vitamīnu trūkums organismā! Daba tev šajā laikā palīdz, un piedāvā uzņemt to, kas pa ziemu zaudēts – viss dīgst, briest un plaukst, atliek tikai visu likt veselīgos salātos un baudīt! Šajā laikā svarīgi izbaudīt pirmos svaigos zaļumus (kuros, starp citu, ir augstākā labo minerālvielu un vitamīnu koncentrācija) – šajā ziņā derēs kaut vai uz palodzes izaudzētie pirmie lociņi, kurus pievienosi salātiem un citiem ēdieniem!

            Tāpat nevajadzētu aizmirst arī par dažādiem sakņaugiem, kuros uzkrājušās minerālvielas un citi labumi vēl no pagājušā gada. Tie lieti noder, lai atjaunoto skābju un sārmu līdzsvaru organismā un attīrītu kuņģa zarnu traktu no toksīniem, kas ir galvenais imunitātes ienaidnieks pavasarī.

            Par imunitāti runājot, to noteikti vajadzētu stiprināt! Pavasaris ir laiks, kad vitamīnu trūkums izraisa lielu imunitātes spēju kritumu, tādēļ noteikti jāizvēlas produkti ar augstu C vitamīna saturu, lai šo situāciju labotu. Šeit lieti noderēs citroni un mūsu pašu skābās lielogu dzērvenes.

            Arī pavasara sulu laiks piedāvā iespējas atjaunot un spēcināt organismu. Koku sulas ir labs veids, kā ‘’skalot’’ un attīrīt organismu – vajadzētu izdzert vismaz 10 L svaigi tecinātas sulas, kas palīdzēs no organisma izvadīt sāļus un toksīnus. Koku sulas nav iespējams pārdozēt, un tās droši var lietot arī ūdens vietā (un dzert kaut vai 2 un vairāk litrus dienā).

            Runājot par pavasara nogurumu, visi pārsvarā runā par vitamīniem un minerālvielām, uzturu, tomēr jāakcentē, ka liela nozīme personīgās pašsajūtas veicināšanā ir arī regulārām fiziskajām aktivitātēm – katru dienu nav nepieciešams skriet maratonu, pietiek arī ar garāku pastaigu, kas ļaus izkustēties un apbrīnot pavasara ziedošās dabas varenību un sajust pirmās vasaras vēsmas. Vasara nepavisam nav tālu, un novēlām to sagaidīt labā omā un ar aktīvu noskaņojumu!